Hur lång leveranstid har ni?
|
-Skyltar och märkning som skapas i våra verktyg producerar och skickar vi normalt samma dag. Räkna med en extra dag för präglad kabelmärkning och för skyltar som beställs på annat sätt. För leverans med paket kan du välja fraktbolag.
Graverad plast och kabelmärkning: beställ senast kl 19.00
Graverad metall: beställ senast kl 18.30
Produkter med fyrfärgstryck: beställ senast kl 14.
|
Jag vill beställa online, hur gör jag för att få ett lösenord? |
-Om du är kund sedan tidigare kan vi skicka en länk till dig så att du kan välja ett nytt. Klicka bara på länken ”Glömt lösenord” ovanför inloggningsrutan. Har du inget kundnummer sedan tidigare, så kan du skapa ett här.
|
Jag tänkte beställa mycket märkning av er. Får jag någon rabatt då? |
-Ja, det finns två inbyggda mängdrabatter i beställningssystemet. Beställer du över 1000kr får du 10% rabatt och över 2000kr lämnar vi 15%. Rabatten visas automatiskt i verktyget så att du alltid har koll på kostnaden för märkningen.
|
Jag skulle behöva ändra mina kontaktuppgifter och lösenordet?
|
-Du ändrar enkelt alla uppgifter så som adress, telefonnummer och kontaktperson under ”Inställningar” när du är inloggad på ditt kundnummer. Där kan du också byta lösenord. Om du skriver in det själv är risken mindre att det blir fel.
|
Jag har tagit över ansvaret att beställa skyltar och undrar vad vi brukar beställa. Kan ni hjälpa mig?
|
-När du är inloggad på ert kundnummer kan du gå till tidigare beställningar. Där ser du alla beställningar och hittar även alla fakturor. När du hittat en beställning du är intresserad av klickar du längst till höger på "SSO" för att komma till webbverktyget. Då kan du ändra det som behövs och beställa igen. Eller klicka på diskettsymbolen för att hämta följesedeln så får du en lista med alla skyltarna i projektet.
|
Kan jag få en egen inloggning på samma kundnummer?
|
-Nej, det går tyvärr inte. Varje kundnummer är kopplat till ett lösenord. Men du får gärna lägga upp ett eget kundnummer.
|
Hur gör jag om jag har tappat bort min faktura?
|
-Inga problem, du kommer lätt åt alla dina fakturor när du loggar in med ditt kundnummer. Klicka på tidigare beställningar och välj fliken Fakturor. Därifrån kan du skriva ut dom också.
|
Jag har skrivit fel på en skylt, kan jag komma åt den felaktiga och ändra eller måste jag börja om från början?
|
-Alla dina beställningar sparas och du kommer lätt åt dem i webbverktyget SignStudio. Logga in med ditt kundnummer och gå till beställningsverktyget. Tryck på "Öppna" och välj projektet. Markera skylten du behöver ändra i listan längst ner på sidan, gör de ändringar du behöver, välj "Spara som" och ta bort de skyltar du inte vill beställa igen.
|
Jag har en lång lista på skyltar som jag behöver, hur gör jag lättast?
|
-Då ska du använda vår Excel-import! Det kan du göra för alla typer av märkning. Gå till önskad produkt, till exempel plastskyltar. Tryck på knappen Excelimport och följ instruktionerna. I verktyget för specialskyltar finns det Excel-filer för varje mall som du kan ladda ner och använda som grund för importen.
|
Jag vill beställa plastskyltar, kabelmärkning och metallskyltar så att det kommer i samma paket. Hur gör jag då?
|
-Då börjar du med att göra i ordning ett projekt, till exempel plastskyltar. Klicka på ”Spara som” och namnge projektet. Gör i ordning nästa del, till exempel kabelmärkning och spara även det projektet. Fortsätt tills alla delar är klara. Klicka på ”Öppna”, välj dina projekt genom att bocka för i kryss-rutan längst till höger och klicka sedan på ”Beställ markerade projekt”. Då kommer du till sammanställningen där du kan se hur många skyltar du är på väg att beställa och totalsumman. Projekt som skapats i verktyget för bild/grafik finns inte med i den listan. Hör av dig så kollar vi om det går att skicka samtidigt.
Här hittar du instruktioner med bild.
|
Hjälp, inspektionen är i morgon och jag har glömt beställa skyltar, har ni expressfrakt?
|
-Lugn, hinner vi bara producera dina skyltar så kan vi alltid buda dom. Ring oss så hittar vi en lösning tillsammans!
|
Tål plastskyltarna att monteras utomhus och i miljöer med vatten och kemikalier?
|
-Plastmaterialet är väldigt tålig och kan användas utomhus i regn och rusk. De flesta färgerna är dessutom UV-beständiga och klarar sol utan att blekna. Men för riktigt tuffa miljöer med saltvatten och kemikalier rekommenderar vi metall istället.
|
Varför är det dubbelhäftande tejp på baksidan?
|
-Den dubbelhäftande tejpen finns där för att göra det lättare att montera skyltarna. Ta bort skyddsplasten och placera skylten där den ska vara. Tack vare tejpen slipper du nu hålla i skylten och kan använda båda händerna till att ta fram skruv och skruva fast. Självklart kan du låta skyddsplasten sitta kvar om du inte vill använda tejpen. Böj skylten uppåt för att ta loss skylten med plasten kvar. Böj ner skylten för att ta loss den från arket och skyddsplasten.
|
Jag skulle vilja ha skyltar med min logga på, är det något ni kan ordna?
|
--Ja, i vårt webbverktyg med bild/grafik kan du lägga till egna bilder och loggor. Där finns symboler och bilder du kan använda. Du kan också spara mallar för skyltar som du behöver beställa ofta. Du behöver vara inloggad för att kunna ladda upp bilder och spara mallar.
|
Jag behöver en hak-lapps-skylt, hur gör jag då?
|
-Då går du till vårt verktyg med bild/grafik. Där finns färdiga hål och mallar för haklappsskyltar.
|
Jag behöver köpa nya varningsskyltar till min arbetsplats och såg att ni har många symboler för varning i ert bildbibliotek men jag är osäker på hur själva skylten ska se ut. Kan ni göra en skylt åt mig?
|
-Ja, det har vi redan gjort! Vi har dessutom redan tillverkat en stor mängd vanliga varningsskyltar och lagt på lagerhyllan. På så sätt går det extra snabbt att beställa standardskyltar som varnings-, förbuds-, påbuds- och nödskyltar. Du hittar vårt sortiment här.
|